دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲

به گزارش آوای خزر، ایران نوشت:سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در تشریح این ماجرا اظهار داشت: اجرای طرح فریبکاران با تماس تلفنی به شهروندان و شرکت در مسابقات تلویزیونی و رادیویی و برقراری مصاحبه دروغین با شخصیت‌های کشوری و افراد سرشناس، طی سال‌های گذشته یکی از ترفندهای رایج کلاهبرداران بود که با اطلاع رسانی گسترده و افزایش آگاهی هموطنان دراین خصوص، سطح وقوع اینگونه جرایم در کشور کاهش یافت. اما امروزه شیوع ویروس کرونا در کشور و اجرای طرح قرنطینه خانگی، باعث شده افراد کلاهبرداردراقدامی فریبکارانه با طراحی پلتفرم‌های مجرمانه ضمن برقراری تماس تلفنی با هموطنان که بیشترازطریق پیام رسان واتساپ و سایر خطوط تلفن همراه است اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

سرهنگ پاشایی افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد، اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا تمام اطلاعات کارت عابر بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

این مقام انتظامی تأکید کرد: دراجرای مسابقات زنده رادیویی و تلویزیونی اولویت تماس با متقاضیانی است که ثبت نام کرده اند و ارتباط با این افراد نیز از خطوط تلفن ثابت شهری انجام خواهد شد؛ بنابراین کاربران ضمن حفظ هوشیاری و توجه به توصیه‌های پلیس فتا مراقب فریب افراد سودجو در فضای سایبری باشند و ازدراختیار قرار دادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران خودداری کرده و مجرمان را در عملیاتی نمودن اهداف خود ناکام بگذارند.

انتهای پیام/1005

برچسب ها: کلاهبرداری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: